פסקי דין בנקאות

מי מתעסק בפסקי דין בנקאות? מתי יש להיעזר בעורך דין בנוגע לתיקי בנקאות? כיצד יש להתמודד מול בנקים?

פסקי דין בנקאות נוגעים ליחסים המורכבים שבין אדם פרטי או עסק לבין הבנק. לקוחות הבנק, למעשה, מסמיכים אותו לחשב ולגבות מהם את הסכומים המגיעים לו. לעיתים, אנשים אשר לוקחים הלוואות נקלעים לקשיים כלכליים ואינם מסוגלים להחזיר אותם. במצבים אלו, מערכת היחסים המורכבת הזו נבחנת ולבסוף נפתרת בבתי המשפט. החוזים הנחתמים מול הבנקים אינם מובנים לרוב הציבור וייצוג במהלך הליכים משפטיים מול הבנק יעזור לך לזרז את ההליך ולצאת ממנו בצורה הטובה ביותר. עקב ניגוד האינטרסים הקבוע שבו נמצאים הבנקים, נחקקו מספר רב של חוקים ותקנות והיכרות איתם יכולה לעזור לתיק שלך.

פסקי דין בנקאות – בקשת רשות להתגונן

במהלך משפט, מסמכי הבנק מתקבלים כראייה חזקה מאוד אשר כמעט שבלתי אפשרי לסתור אותה. כדי לזרז תהליכים, הבנקים מורשים להגיש את התביעה ב"סדר דין מקוצר". "סדר דין מקוצר" הינו הליך משפטי אשר לא נותן זכות אוטומטית להגיש כתב הגנה ויש להגיש לבית המשפט בקשת רשות להתגונן. כאשר מדובר בדיני בנקאות וחובות לבנקים, במרבית המקרים זמן הוא הגורם העיקרי ודחיית התשלום בעוד כמה שבועות יכולה לעשות את כל ההבדל. אפילו אם הטענות נגדך נכונות, הגשת בקשת רשות להתגונן יכולה לקנות לך את הזמן הזה.

מדוע וכיצד יש להגיש בקשת רשות להתגונן

כאשר אינה מוגשת בקשת רשות להתגונן, הבנק מקבל את דרישותיו מבית המשפט ומעביר את הגבייה להוצאה לפועל. מניעת התהליך הזה והגעה להסדר עם הבנק תקל בצורה משמעותית על חייך, בקשת רשות להתגונן המנוסחת בצורה נכונה יכולה לעזור לך להתמודד עם הבנק.

  • ללקוח ישנה זכות לעיין במסמכיו, לבדוק את החשבונות ולהצליב בין מידע נוסף שיש לו לפני הכנת ההגנה. ניצול של הסמכות הזו צריך להיעשות לקראת הגשת הבקשה ויש לדרוש מן הבנק את כל המסמכים הקשורים לחשבון שלך. במידה והבנק מסרב להעביר לך מסמכים, בית המשפט יקבל את בקשתך להתגונן.

א. רועי עורכי דין ושות'

אנחנו משרד עורכי דין המתמחה בפסקי דין בנקאות ובעזרת ניסיון, קשרים, שיתופי פעולה וליווי צמוד, אנחנו יכולים לעזור לך. כאשר מדובר בתיקי בנקאות הזמן יקר, עכשיו זה הזמן שלך ליצור איתנו קשר טלפוני ולשמוע על כל האפשרויות העומדות בפנייך.

Print Friendly, PDF & Email